Nu kan du downloade Dynamics CRM 2015

Nu kan du downloade Dynamics CRM 2015

Målrettede salgskampagner, stemmestyring og et dashboard til at overvåge sociale medier. Det er nogle af de største nyheder i Dynamics CRM 2015, som nu kan downloades.

P360.dk by Columbus

Columbus
Redaktionen
; 05.12.14    : 13:08
Store forbedringer i CRM 2015

Hvis du bruger Dynamics CRM, kan du nu hente den seneste version, CRM 2015. Opdateringen blev gjort tilgængelig 1. december på 130 markeder fordelt på 44 sprog, og der er tre overordnede forbedringer, du skal kende:

  • Et ’Sales Collaboration Panel’ gør salgskampagner mere målrettede
  • Social Listening til at holde øje med sociale medier
  • Stemmestyring til en lang række opgaver

Dine salgskampagner bliver bedre

En af de vigtigste nyheder er, at du nu får et ’Sales Collaboration Panel’, hvor sælgere kan komme med input til mål og kampagner. Dertil kan marketingafdelingen strømline sine kampagner, og man forbedrer sin målgruppesegmentering. Hvis du gerne vil måle kvaliteten af dine email-kampagner, får du lettere ved at køre splittest på dem med CRM 2015. Alt i alt får salgs- og marketingafdelingerne nye og bedre værktøjer til at planlægge og eksekvere kampagner og samtidig måle ROMI (Return on Marketing Investment).

Få et samlet overblik over dit 2015 CRM-roadmap her.

Lyt med på de sociale medier

En af de andre store nyheder i CRM 2015, som også kendes under navnet ’Vega’, er, at man får et dashboard, hvor man kan lytte med på de sociale medier. Det betyder, at man kan scanne og lede efter ord, sætninger og gruppedebatter. Man kan endda kode sin ’Social Listening’ til, om man vil lede efter positive, negative eller bare neutrale ord og sætninger.

Flere eksperter peger på, at Social Listening indtil videre er et ret uudnyttet område i de fleste danske virksomheder. Rigtig mange virksomheder har en Facebook-side, findes på LinkedIn og opdaterer måske en Twitter-profil, men meget få har et overblik over, hvordan både kunder og konkurrenter reagerer på ens indhold. CRM 2015 giver et forbedret oversigtskort over de sociale strømme fordelt på lande – hvis man opererer på flere markeder. Du kan se et eksempel på det hos Microsoft-eksperten Mary Jo Foley på Znet.com.

Her kan du læse mere om, hvordan din virksomhed udnytter de data, som sociale medier kaster af sig. 

Stemmestyring rykker ind i CRM

Microsoft integrerer også sin stemmestyrede og virtuelle assistent Cortana i CRM 2015. Cortana kendes blandt andet fra Windows Phone 8.1. I Dynamics CRM 2015 får man mulighed for at lave møder og reminders, søge i kontakter, accounts og aktiviteter. Man vil også kunne få Cortana til at ordne kundelister og oprette nye kunder. Alt det kan man altså nu styres fra en smartphone, phablet eller tablet.

Hver sætning til Cortana skal indledes med ’CRM…’, eksempelvis: ’CRM: Mind mig om at ringe til John Nielsen’. Du kan se en liste over kommandoer på dette link. Cortana vil kun være tilgængelig, hvis man har installeret CRM Online 2015, eller hvis man er en Dynamics CRM Online-organisation. Er man en lokal CRM-organisation, skal man opdatere til CRM 2015.

Integration til ét system

Men hvad så, hvis du bruger Office 365, Skype, Power BI eller Outlook. Hvordan forbedres det i CRM 2015-udgaven? Her lover Microsoft, at der er en række nye ting bygget ind under motorhjelmen. CRM til Outlook sættes langt hurtigere op med en guided konfiguration, så man synkroniserer opgaver og øvrig data hurtigere.

Office 365, Skype, Yammer, Lync, SharePoint og Power BI får samtidig en mere ensrettet brugergrænseflade, så kommunikation, samarbejde, dokumentstyring og kundehåndtering opleves som ét integreret system. Lync får blandt andet styrket funktionen 'click to call', der gør arbejdet i marketing hurtigere med flere kontaktoplysning. Og så kan Lync afholde webinarer. 

Læs mere på: http://www.columbusglobal.com/da-DK/Shared/Technology/DK_technology/Microsoft-Dynamics-CRM

Seneste artikler

Hvor ofte har du stået ved en butiksdisk eller en skranke i en lufthavn, eller brugt dyrebar tid mens du ventede på din læge, sygeplejerske eller advokat – mens folk slog information op i forskellige...

Gi forecastingen bedre forutsetninger

Det har været forbeholdt spåkoner med farverige gevandter, kort og krystalkugler at udtale sig om fremtiden. Men ude i virksomhederne prøver vi jo alligevel, og ofte er værktøjet et Excel-ark, hvor...

I virksomheder har de fleste medarbejdere et klart overblik over deres egne arbejdsopgaver, og adgang til de systemer og informationer, de har brug for, for at kunne udføre dem.