Komplet Retail multi-channel løsning i AX 2012

Komplet Retail multi-channel løsning i AX 2012

Med AX 2012 R2 opnår retailere fuld gennemsigtighed og kan håndtere enhver salgskanal fra én enkelt løsning. Kunderne får dermed en komplet og ensartet shoppingoplevelse på tværs af kanaler.

P360.dk by Columbus

Columbus
Redaktionen
Tags: 
; 03.04.14    : 14:04
Komplet Retail multi-channel løsning i AX 2012

Som multi-channel retailer er det hverdag at skulle betjene kunder både online og i butikken. Over tid er disse indkøbskanaler blevet mere og mere forbundet. Kunderne forventer en ensartet, problemfri oplevelse - uanset hvilken kanal de vælger. Når hjemmesiden siger, en vare er på lager, har den bare at være der og være til rådighed til afhentning i butikken.

Med den nye R2 release er Microsoft Dynamics AX 2012 nu blevet til en sand multi-channel – eller som Microsoft kalder det – Omni-Channel løsning. En løsning, der gør det muligt for retailere at opnå fuld gennemsigtighed og håndtere enhver salgskanal fra én enkelt løsning. Kunderne tilbydes dermed en komplet og ensartet shoppingoplevelse på tværs af kanaler.

Synkroniserede kanaler

Idet alle virksomhedens kanaler tager udgangspunkt i en og samme løsning, vises kampagner, rabatter og andre strategiske initiativer i samtlige kanaler efter bare én oprettelse. Det betyder, at uanset hvilket kanal kunden benytter – mobiltelefon, computer, eller butik – får han nøjagtig samme behandling. Loyalitetspoint optjenes synkront på tværs af medier og priserne er de samme.

Som kunde kan man købe, afhente, returnere og ombytte på egne præmisser på tværs af kanaler, da al kundedata lagres centralt og er tilgængeligt i samtlige kanaler. Det giver en unik mulighed for cross-channel scenarier som f.eks. ”køb online og ombyt i butik”.

Fuldt integreret B2C webshop

Med R2 introducerer Microsoft sin første færdige B2C webshop. Med den nye webshop er der intet behov for komplicerede integrationer og tredjepartsløsninger. Den er fuldt integreret i AX, da den bygger på samme database. Uanset om kunden e-handler via Smartphone, tablet eller PC, så sikrer løsningen, at kunden får en god brugeroplevelse.

Lagring af historiske klikmønstre og genkendelse af besøgende sikrer, at det indhold, kunden møder, altid er personlig og relevant. Løsningen understøtter desuden betaling med betalingskort og optjening af loyalitetspoint.

Ved køb i webshoppen har kunden ikke blot mulighed for at vælge, om der ønskes del-leveringer eller én samlet levering, når alle varer er på lager. Der kan også vælges, om der ønskes direkte levering eller afhentning i en specifik butik, som udvælges på et interaktivt kort.

Næste generation Point of Sale

I butikken udstyres medarbejderne med den nyeste teknologi, så de bedst muligt kan yde den optimale kundeservice. AX2012’s Point of Sale (POS) løsning gør ekspedienter i stand til at interagere med deres kunder – både med stationære terminaler og mobile POS enheder - understøttet på både Smartphones og tablets.

Næste generation Point of Sale

POS-brugergrænsefladen kan let tilpasses den enkeltes rolle ved hjælp af ”drag-and-drop" funktionalitet, og de udvidede søgemuligheder på varer, kunder og ordrer sikrer, at ekspedienten altid har de nødvendige informationer lige ved hånden.

Der kan fremsøges og tilbagekaldes ordrer, der allerede er afgivet, og der kan vises vare, der relaterer sig til den vare, som kunden netop er ved at købe. Det forbedrer kundeservicen og reducerer indkøringstid for nye medarbejdere.

Seneste artikler

Hvor ofte har du stået ved en butiksdisk eller en skranke i en lufthavn, eller brugt dyrebar tid mens du ventede på din læge, sygeplejerske eller advokat – mens folk slog information op i forskellige...

Gi forecastingen bedre forutsetninger

Det har været forbeholdt spåkoner med farverige gevandter, kort og krystalkugler at udtale sig om fremtiden. Men ude i virksomhederne prøver vi jo alligevel, og ofte er værktøjet et Excel-ark, hvor...

I virksomheder har de fleste medarbejdere et klart overblik over deres egne arbejdsopgaver, og adgang til de systemer og informationer, de har brug for, for at kunne udføre dem.