Bedre styring med transaktioner gavner forretningen

Bedre styring med transaktioner gavner forretningen

Brandslukninger, uudnyttede ressourcer og problemer med at få overblik over forretningsprocesserne. Det er virkeligheden for virksomheder, som er udfordret på deres integrationsplatforme, når de har mange transaktioner på tværs af landegrænser. Men sådan behøver det ikke at være.

Hans Jørgen Grøn

Andre
Lead Solution Architect - Integration Services
; 24.03.14    : 14:15
Skalér uden at give køb på kontrol og overskuelighed

Både lagerforvalteren, produktionschefen og CFO’en har brug for det; gennemsigtighed i forsyningskæden og overblik over ind – og udgående salg og ordrer. Alligevel oplever mange virksomheder problemer med at opnå den nødvendige styring med integrationer og dermed den nødvendige styring med forretningen.

Det rigtige integrationsprodukt er kritisk for din forretning, men alligevel bliver både danske og internationale virksomheder ofte udfordret, når de skal vælge det rette system til deres forretning. Mange forsøger sig med one size fits alle modellen – eller ”spaghetti” – modellen, hvor virksomheden har en masse forskellige typer af løsninger, som ikke skaber den nødvendige struktur og enkelhed for at kunne drive forretning. Samtidig er det svært at lokalisere en fejl i systemerne, fordi fejlfinding kræver særlige kompetencer og kendskab til det specifikke format. Alt for ofte bliver en teknisk konsulent fra it-afdelingen sat til at løse et problem, som salgsmedarbejder kan løse let og effektivt, fx hvis et varenummer er blevet glemt. Og det er lig med spildte ressourcer og øget risiko for nedetid.

Skalér uden at give køb på kontrol og overskuelighed

Løsningen er en transaktionsservice, som matcher de forretningsmæssige krav. En sådan løsning gør virksomheden i stand til at skalere hurtigere uden at give køb på kontrol og overskuelighed og gearer til hurtigere vækst; selv hvis virksomheden fx ikke bruger EDI-services allerede. Der har længe fandtes sådanne løsninger, men de har alle haft forskellige begrænsninger, som har reduceret der overordnede værdi. Med Columbus Transaction Services (CTS) kan virksomheder udnytte tiden til at drive forretning. Hvis man som virksomhed har en lille it-afdeling, giver det god mening forretningsmæssigt at bruge sådanne og dermed frigive it-afdelingen ressourcer og lade dem fokusere på drift. Det giver også god mening for en automatiseret virksomhed, som fx har koncern konsolideringssystemer med integration til andre systemer.

Omdrejningspunktet er et brugervenligt integrationscockpit, på toppen af AX, hvor en forretningskonsulent i løbet af ingen tid kan rette i og korrigere alle typer af ordrer og transaktioner, i stedet for at vente på at it-afdelingen har tid. Resultatet er lavere vedligeholdelsesomkostninger og hurtigere reaktionstid for virksomheden. Normalt bruger virksomheder alt for lang tid på at holde mange forskellige integrationer i luften, og den udfordring adresserer CTS via et nemt og lettilgængeligt bruger-interface, der helt unikt kommer som en fast standard til AX platformen. Samtidig sætter løsningen en effektiv stopper for det forretningskritiske problem, der opstår, når systemer går i stå, uden det bliver opdaget. Med CTS bliver problemer løbende kategoriseret og præsenteret. Alt i alt er det en langt enklere og ikke mindst billigere måde at håndtere alle integrationer på.

Brug tiden på det du er bedst til

Udover manglende overblik er datasikkerhed en af virksomheders helt store bekymringer i dag. Netop derfor er CTS løsningen udarbejdet så virksomheder kan overvågne alle interne og eksterne transaktioner, hvilket skaber sikkerhed og et bedre overblik. Adgangen til data er styret af Dynamics Ax Security, så ingen uvedkommende kan få adgang til de følsomme data. En såkaldt cook-book vejledning sørger desuden for at virksomhederne ved hvordan de skal håndtere teknologien og at kundernes data kan følges hele vejen rundt i ERP-kæden. Kort sagt; virksomhederne slipper for at bekymre sig om datasikkerhed og kan bruge tiden på alt det, som de er bedst til – at skabe en bedre og endnu mere lønsom forretning.

Du kan læse mere om Microsoft Dynamics AX her.

Seneste artikler

Hvor ofte har du stået ved en butiksdisk eller en skranke i en lufthavn, eller brugt dyrebar tid mens du ventede på din læge, sygeplejerske eller advokat – mens folk slog information op i forskellige...

Gi forecastingen bedre forutsetninger

Det har været forbeholdt spåkoner med farverige gevandter, kort og krystalkugler at udtale sig om fremtiden. Men ude i virksomhederne prøver vi jo alligevel, og ofte er værktøjet et Excel-ark, hvor...

I virksomheder har de fleste medarbejdere et klart overblik over deres egne arbejdsopgaver, og adgang til de systemer og informationer, de har brug for, for at kunne udføre dem.