12 grunde: Derfor er Microsoft Dynamics CRM så populært

12 grunde: Derfor er Microsoft Dynamics CRM så populært

Måske er Microsofts det oplagte valg, når det handler om at bygge en CRM-platform. Læs 12 mulige forklaringer på Microsofts CRM-succes.

P360.dk by Columbus

Columbus
Redaktionen
Tags: 
; 03.02.15    : 11:49

Hvis din virksomhed ikke selv bruger Microsofts Dynamics CRM, så har du sandsynligvis en samarbejdspartner eller to, der gør. Og mens Apple løber med rampelyset, når det handler om consumer-devices, så er Dynamics CRM med til at udbygge Microsofts position på området for enterprises. Virksomheden AbleBright, der selv lever af at sælge Dynamics CRM-ydelser, har kigget på 12 grunde til, at Microsofts kundesystem er så populært:

  • Brugere: Mere end to millioner brugere danner et stort kundegrundlag med masser af feedback.
  • CRM kan anvendes enten som en cloudløsning eller lokalt. Dermed kan virksomhederne tilpasse systemet efter blandt andet sikkerhedsbehov.
  • Mere end 1.200 autoriserede partnere fordelt på 82 lande kan udvikle og rådgive med kompetencer inden for Dynamics CRM.
  • Løbende opdateringer har gjort brugen af CRM på både smartphones, tablets, bærbare og stationære langt nemmere. Hertil er integrationen med eksempelvis Office 365 blevet hurtigere.
  • Et vælg af specialudviklede apps til netop den type virksomhed, som du driver. Ifølge AbleBright findes der over 1.200 forskellige lister med både gratis-, betalings- og prøveapps i CRM App Store.
  • Office-pakken har i mange år været en meget vigtig post på Microsofts omsætning, og pakken betyder også meget for udbredelse af Dynamics CRM. Integrationen med Skype, Yammer, Lync, SharePoint og Power BI bliver også bedre med 2015-opdateringer til CRM, lover Microsoft selv.
  • Et renere design og blandt andet stemmestyring er noget af det, der også fremover skal gøre det nemmere at lave møder, reminders, søge i kontakter, accounts og aktiviteter. Dermed får man mere tid til de enkelte kundebehov og den tætte kontakt.
  • Nemt at gruppere efter segmenter, workflows og analyser. Dynamics CRM udnytter sine mange bruger-feedbacks på at optimere nogle af kerneelementerne, som eksempelvis salgskampagner og den voksende betydning af sociale medier.
  • Integrationen med Outlook giver blandt andet gode muligheder for at overvåge kundetilfredshed og forskellige workflows.
  • Bred kundegruppe: Retail, fremstillingsvirksomheder, distribution, konstruktion, uddannelse og ejendomsmæglere. Listen er meget lang af typer af virksomheder, som bruger systemet.
  • Dynamics CRM kan også være en øjenåbner for dårlig data og manglende vejledning til medarbejderne i forbindelse med blandt andet indtastning. Systemet kan med andre ord udpege de felter i virksomhed, som taber omsætning, eller hvor der sker mange fejl. 

Seneste artikler

Hvor ofte har du stået ved en butiksdisk eller en skranke i en lufthavn, eller brugt dyrebar tid mens du ventede på din læge, sygeplejerske eller advokat – mens folk slog information op i forskellige...

Gi forecastingen bedre forutsetninger

Det har været forbeholdt spåkoner med farverige gevandter, kort og krystalkugler at udtale sig om fremtiden. Men ude i virksomhederne prøver vi jo alligevel, og ofte er værktøjet et Excel-ark, hvor...

I virksomheder har de fleste medarbejdere et klart overblik over deres egne arbejdsopgaver, og adgang til de systemer og informationer, de har brug for, for at kunne udføre dem.